12 Ağustos 2015 Çarşamba

LOR DOLGULU KURABİYE

10 kg süt kesilipte elimde 2 kg lor oluşunca bu haftayı lorlu yiyecekler haftası ilan edip Ege'nin en sevilen lorlu tariflerini yapmak üzere kolları sıvadım. Kesilen sütten lor yapımını bir önceki yazımda vermiştim. Ege'de lorlu her şey pek sevilir aslında, lorlu yiyeceklerden ilki o yumuşacık pofuduk görüntüsü ve tereyağının kattığı enfes tadı ile çok sevilen kurabiyelerden biri olan LOR DOLGULU KURABİYE oldu. Bu kurabiyenin tarifini site komşularımdan olan Sühendam Güven ablamdan almıştım kendisi Havranlı olup  hünerli elleri ile damaklara hitap eden sofralara sahiptir.  Ben bu güzel kurabiyenin tarifini merak edenler için yazdım ve fotoğrafladım. Bu enfes tadı deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun...
LOR DOLGULU KURABİYE (20 adet)

MALZEMELER
Dışı:
200 gr ılık tereyağ(dışarıda beklemiş olsun eritmeyin)
1 küçük çay bardağı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 büyük su bardağı un
Bu malzemenin hepsi sıra ile bir kapta buluşturularak ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir.
İçi:
250 gr lor peyniri
1 büyük çay bardağı un
1 büyük çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1/2 paket kabartma tozu
Malzemenin hepsi bir kapta buluşturularak yumuşak ele çok fazla yapışmayan bir hamur elde edilir
Kurabiyenin dışı ceviz büyüklüğünde koparılarak  avuç içinde yuvarlak açılır ortasına iç malzemesi yerleştirilip kapatılır.
Yağlı kağıt örtülmüş fırın tepsisine kapatılan kısım altta kalacak şekilde yerleştirilir.
Önceden 170 C ısıtılmış fırında hafif sararana kadar pişirilir ve fırından çıkar çıkmaz üzerine pudra şekeri elenir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder