26 Nisan 2015 Pazar

DENİZDEN GELEN YELKENLİ VE KAPI SÜSÜ

Kış bahçesini yaz bahçesine dönüştürürken kullandığım  objelerden drift wood kapı süsü ve minik yelkenlinin yapım aşamalarının fotoğraflarını epeydir burada paylaşmak istedim ama rutin bahar programlarım, bahar temizliği ve ailemize katılacak yeni miniğimizin hazırlıkları ile çok meşgul olduğum için biraz geciktim...
Aslında bunları yapmak çok kolay  malzemelerin hepsi denizden, sahilde yaptığım yürüyüşlerde topladığım dalgaların bana getirdiği dal parçaları ve kurumuş çeşitli deniz kabuklularından ibaret. Öncelikle istediğim büyüklükte böyle bir kalıp hazırladım.
Ardından uygun dal parçalarını ve dalların arasına da askı ipini yerleştirerek silikonla mukavvanın üzerine yapıştırdım, 
En son kabuk ve yıldızları da yapıştırınca  denizin bana getirdiği yazın sıcak havasını evin içine taşıyan cici bir kapı süsüm oldu.
Bir önceki kış bahçesine yaz dopingi isimli yazımda görünen birde minik yelkenli vardı. O yelkenlide bulduğum uygun görünen dal parçaları ve evde bulanan kumaş parçalarından ibaretti.
Sahilde yürüyüşler yaparken, martıların sesini dinlemek gezerken denizin bana sunduklarını toplamak bulduklarımı ne yapabileceğimi düşünmek ve onlardan hayalimdeki bir şeyleri yapmak benim için inanılmaz zevkli bir o kadarda dinlendirici. Şöyle bir bakınca yıllardır Türkiye'nin  değişik sahillerinden  ne kadar çok taş, kabuk ve cam parçası topladığımı fark ettim.  Her tatil dönüşü arabanın bagajı bunlarla dolu olurdu ve bunlar şu anda evin pek çok köşesinde bahçenin ise her yerinde gittiğim sahilleri, tatilleri bana tekrar yaşatıyorlar.
Antalya, Datça, Fethiye, Bodrum, Marmaris, Foça, Altınoluk... Ne çok anı biriktirmişim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder