20 Mayıs 2015 Çarşamba

DONDURMAMIZI EVDE YAPALIM


Sıcak yaz günlerinde buz gibi dondurma ile ferahlamaya kim hayır diyebilir ki, ?
Benim en sevdiğim Maraş usulü şöyle kaşığa almaya çalıştıkça uzayıp giden veya vanilyalı, çikolatalı, damla sakızlı, muzlu, çilekli, vişneli, karamelli saymakla bitmeyecek envai çeşit dondurma sıcak yaz günlerinde çocuğuyla büyüğüyle çoğumuzun bir numaralı tatlı tercihimiz oluyor.
Dondurmayı  Romalılar, dağların zirvelerinden topladıkları karları sertleştirip top haline getirerek, daha sonra bu topların üzerine meyve parçacıkları, pekmez ve bal gibi tatlı yiyecekleri döküp yerlermiş. Anadolu'dada bu lezzet kar ve pekmezin karıştırılmasıyla ''karsambaç'' adını almış.
Günümüzde ise bu doğallık çoğunlukla yitirilmiş, marketlerden kutular içerisinde satın aldığımız dondurmaların çoğu dayanıklılığı artırmak, kıvam sağlamak, buzlanmayı önlemek, renk elde etmek koku vermek için türlü katkı maddeleri ilave edilerek imal ediliyor. Bu nedenle ben marketten dondurma satın almak yerine kendim yapmayı ediyorum.  İki yıl öncesine kadar dondurmayı buzlukta karıştırarak dondurma yöntemi ile yapardım ancak bu yöntemle kristalleşme olmadan kıvam elde etmek hayli zor oluyordu. İki yıl önce Anneler gününde kızım bir dondurma makinesi hediye edince dondurma yapmak adeta zevk halini aldı. Üretici firma ile bir bağlantım yok ama çok kişiye bu makineden almaları için tavsiyede bulundum. Neyse lafı daha fazla uzatmadan  beğenerek yiyeceğinizi düşündüğüm ev yapımı iki dondurma tarifi...
MARAŞ USULÜ DONDURMA
1 lt süt,
1 bardak toz şeker,
3 tatlı kaşığı doğal salep,
Önce üç malzemeyi çırpıcı ile iyice çırparak uzayan bir boza kıvamına getiriyorum daha sonra ocakta karıştırmaya devam ederek pişiriyorum. Soğuyunca buzdolabında biraz beklettikten sonra malzemeyi makineye döküyorum 20 dakika sonra dondurmam hazırrrr. Buzlukta muhafaza ederek tüketiyorum.
ÇİLEKLİ DONDURMA
500 gr çilek,
1 kutu süt kreması,
100 gr pudra şekeri,
Çilek pudra şekeri ile rondoda pürüzsüzce eziliyor. Başka bir yerde kremayı krem şanti kıvamına gelene kadar karıştırıp çilek püresini yavaş yavaş içine ilave ediyorum. Sonrada hooop  makineye 20 dakika sonra dondurmam hazır. Buzlukta muhafaza ederek tüketiyorum.
Bu kadar kolay, şimdi sıra geldi afiyetle yemeye...
Yalnız dikkat edin her yiyecekte olduğu gibi azı karar çoğu zarar getirir. Az yenirse mutluluk, çok yenirse kilo almaya neden olabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder